LAKS

LAKS heeft landelijke bekendheid met de Eindexamen- klachtenlijn. Er komen ieder jaar honderdduizenden klachten binnen over de examens en de media weten het LAKS goed te vinden. Als LAKS doen we echter nog veel meer het hele jaar door. We helpen leerlingenraden, we hebben veel gesprekken met beleidsmedewerkers van het ministerie of de VO-raad en hebben ook onze eigen activiteiten en evenementen. Het LAKS wil dit bekender maken bij de leerlingen in Nederland. We willen dat het duidelijker is voor leerlingen wat het LAKS voor hen kan betekenen. Speciale aandacht gaat hier uit naar ondervertegenwoordigde groepen. Het is belangrijk om bekender te worden op de scholen waar nog weinig leerlingen het LAKS kennen. Dit kan goed zijn voor de leerlingen, dat ze ons beter weten te bereiken met vragen en klachten, of de mogelijkheid om een bestuursjaar te doen. Dat zal ook het LAKS ten goede komen. Een grotere bekendheid van het LAKS kan enorm helpen in de doelstelling om een meer inclusieve organisatie te worden en om de representatie te versterken. Om dit doel te bereiken zal het LAKS meer inzetten om het bereik van de sociale media te vergroten. Daarnaast willen we zichtbaarder zijn op scholen. Door juist meer te organiseren op scholen in plaats van andere locaties kunnen we meer leerlingen bereiken die ons nog niet weten te vinden. Vergroten van de be

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=