LAKS

174 artikel 11 De normen waarop een werkstuk kan worden beoordeeld, zijn: • inhoud • uiterlijke vormgeving • taalgebruik • taalfouten • tijdstip van inleveren Kernpunt van dit artikel moet zijn dat de leerling duidelijk weet waar hij aan toe is bij het maken van een werkstuk. artikel 12 Het cijfer van het eindrapport is of het gemiddelde van de rapportcijfers van alle perioden of het cijfer over de laatste periode. Dit hangt van het vak en de lesstof af. Moet je voor een vak, zoals bij de talen, steeds alles kennen wat al een keer is behandeld, dan geeft het cijfer van de laatste periode het beste weer of een leerling de totale stof beheerst. Bij een vak waarbij steeds verschillende van elkaar losstaande onderwerpen aan de orde komen is een gemiddelde van de verschillende rapportcijfers meer op zijn plaats. artikel 13 + 14 Aan het begin van het schooljaar dient de schoolleiding de overgangsnormen aan de leerlingen bekend te maken. Dit kan onder andere door publicatie in de gids voor het komende schooljaar of door het op schrift uitreiken in de klas. Het recht van bevordering of afwijzing berust bij de vergadering van de rector/directeur en de docenten onder voorzitterschap van de rector/directeur. Deze vergadering bezit de bevoegdheid om leerlingen die ongeschikt lijken te zijn voor het onderwijs dat ze thans volgen of van plan zijn te gaan volgen in hun eigen belang de verdere deelname aan de desbetreffende schoolsoort

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=